niedziela, 18 października 2015

Polska jest piękna : )

Powrót do lata, tak na ocieplenie wspomnijmy te wysokie temperatury.

Jak pisałam w poście o Bolesławcu, zwiedzaliśmy tego lata Dolny Śląsk. Naszą trzy dniową wycieczkę rozpoczęliśmy od Zamku Czocha. Budowla  zachwyciła mnie z zewnątrz, wnętrza dużo mniej. Jest to obiekt muzealno - hotelarski, w swojej historii zmieniał właścicieli i w mojej ocenie brakuje tam "pańskiej ręki". Najbardziej smutno zrobiło mi się w bibliotece zamkowej, gdzie na półkach panował chaos i nie było widać szacunku dla książek.

Walka natury o swoje miejsce

Piękne elementy na dziedzińcu

Bazę noclegową mieliśmy w Lwówku Śląskim
Niestety do muzeum agatów nie dotarliśmy.
Był spacer po mieście i pyszny obiad w Qchni Smaków.
Zachwyciło mnie osiedle starych domów, mieć pokój w takiej wieżyczce marzenie chyba każdej dziewczynki.

Następnego dnia pojechaliśmy do Muzeum Miniatur w Kowarach.
 Cudne miejsce, zabytki Dolnego Śląska w jednym miejscu. Spędziliśmy tam przeszło dwie godziny zwiedzając z przewodnikiem i spacerując od zamku do zamku. Przewodnicy kompetentni z dużą wiedzą i bardzo sympatyczni.  Warto odwiedzić to miejsce. Miniatury zachwycają precyzją wykonania, nawet nasadzenia wokół obiektów są zrobione w skali.

To tyle na dziś.
Cieszę się ogromnie, że jest nas więcej kochających i szanujących książki. Coraz więcej odwiedzin i komentarzy pod postami, raduje mnie to bardzo. Dziękuję.

Mija niedziela, życzę więc spokojnego tygodnia i słoneczka na niebie i w duszy.
Dziś Ojciec Święty ogłosił Świętymi małżeństwo Zelię i Ludwika Martin, rodziców świętej Teresy.
I taka myśl chodzi mi po głowie, że wszyscy jesteśmy powołani do świętości, mamy dążyć do niej swoim życiem. We wspomnieniach po małżonkach zostały listy, które do siebie pisali. Po nas cóż zostanie sms-y i e-maile.

: )

1. Przepiękne zdjęcia. Mnie ostatnio dopadła taka tęsknota za Polską... a życie toczy się dalej... Dobrze chociaż, że lada moment przylecimy do mojej kochanej Bydgoszczy:)

2. Mysiu, przecież blogi po nas zostaną, to rodzaj pamiętnika, przynajmniej mam taką nadzieję. Masz rację co do zamku Czocha, przykro.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

3. Polska to bardzo piękny kraj , szkoda tylko ze tak wiele miejsc niszczeje.Pozdrawiam cieplutko.

4. Piękne zdjęcia.
    Bardzo lubię park miniatur w Kowarach :)
    Kiedyś odszukaliśmy kilka z tych obiektów w naturze. Ciekawe doświadczenie.

5. Dolny Śląsk warto zwiedzać. Jest tyle pięknych miejsc. Zdjęcia piękne:):):):)

6. Uwielbiam zamki i zamkowe klimaty. Mieszkam blisko Ojcowa i Pieskowej Skały, więc mam je na wyciągnięcie ręki. A jesień u nas jedyna w swoim rodzaju. Pozdrawiam i podpisuję się obiema rękami pod tym, że Polska jest piękna.

7. Zamek Czocha też odrobinę mnie rozczarował. Mam wrażenie, że jest pozostawiony sam sobie i nikt nie ma koncepcji na leciutkie odświeżenie i unowocześnienie go. Natomiast sporo obiektów umieszczonych w Parku Miniatur widziałam na żywo i na pewno jeszcze tam wrócę, bo do obejrzenia to tam jest całe mnóstwo cudowności

8. "Każdy może być święty jeśli tylko chce" :)

9. Wybrałam się z Tobą na wycieczkę...;)
    Uwielbiam na Dolnym także Polanicę, Duszniki...pięknie się zazieleniły te sanatoryjne miejscowości.
    Na zamku Czocha jeszcze nie byłam...
    Zgadzam się z Tobą...Polska jest piękna :)

10. Dolny Slask-dobrze sie tam czujemy, kto wie, moze i kiedys zamieszkamy.
    Rzeczywiscie , zamek Czocha, potrzebuje czulej opieki.
    Pamietam, ze dawno temu czytalam ksiazke o sw. Teresie i bylam ta ksiazka, hm, jakiego slowa uzyc..nie oczarowana, ale na pewno mialam wrazenie, ze czytam o kims bardzo niezwyklym.

1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

2. Mam nadzieję, że zamieszkacie na Dolnym Śląsku! ;)

Zamek Czocha zawsze taki był jakby bezpański, pozostawiony sam sobie...Mam do niego wielki sentyment...

11. Twoje piękne zdjęcia zachęcają do odwiedzin tych cudownych miejsc. Mamy tu sporo ciekawych miejsc wartych odwiedzin. Pozdrawiam serdecznie :))

12. Widzę, że zwiedzaliście miejsca bliskie memu sercu! ;)